Read More >>"> The Ruling Class 1.0% (The worst day of her life) - TinLit
Loading...
Logo TinLit
Read Story - The Ruling Class 1.0%
MENU
About Us  

Sayaka collects her thoughts. This must have been the worst day of her life. Today, she got kicked out of the orphanage where she has grown up for the past 16 years. 

The reason is... New order from the Family Unions, that powerful 0.1% families. That order comes specifically from the Takuya Ikuta family, the ruler of Japan. To be exact, the patriarch is the direct descendant of Takuya Ikuta, the man who started using genetic engineering to create the perfect children, grandchildren, and great-grandchildren and so forth. 

The patriarch of Takuya Ikuta family, Ryoma Ikuta ordered third-caste orphanages to release children because he no longer wants to fund "futureless" children. At least that was what he said.

With the announcement of that decision, Sayaka has suddenly become homeless.

Shocked and terrified, Yukari offered her place for Sayaka. Yukari has indeed been Sayaka's best friend since they were in primary school. Hanging out with her has been her safe haven from the terrible orphanage.

"Are you okay?" Yukari's voice snaps Sayaka back to the present.

She gives a faint smile to her and nods.

"We have a spare futon, you can use that. Wash your face and get some rest," said Yukari.

"Okay," Sayaka obediently agrees.

She goes to the sink and splashes some water on her face. In 2245, soap is generally unobtainable for the third-caste people. Second-caste people are lucky enough to be able to shower at least once every week. For the third caste, unfortunately, a bath is a luxury that rarely happens.

"I've prepared the futon for you. We all sleep here because it's too cold to sleep separately. At least like this, we can get each other's warmth," explained Grandma.

"Thank you so much, Grandma. I don't know how I could possibly repay you," said Sayaka.

"You, silly girl! You don't have to repay me anything! You're like Yukari's family. You're my family too."

The three third-caste women lie down on their futon, staring at the ceiling. The room is dark and cold. The dampness has caused mould to grow. You can smell it in the air. But who really has time to worry about that when you can barely scrape enough to eat two times a day?

The gentle wind moves the tree in front of the house, creating a subtle sound that is soothing. Sayaka is gently lulled to sleep. Her day is over. And like what her mom used to say many years ago; when the sun rises tomorrow, everything will be better.

Birds have started chirping when Sayaka hears people talking. She wakes up and finds Grandma making a humble breakfast while Yukari is folding futons to create space for them to sit down.

"Good Morning! You sleep okay?" she asked.

"Yuka-chan, I am sorry I overslept. Here, let me give you a hand!" Sayaka quickly gets up and starts folding her own futon as she hurries to follow Yukari to the closet where they store the futons during the day.

"I am sorry, girls. This is all we have for today." Grandma comes from the kitchen with a tray.

On it, there are three bowls of rice, only half filled. There is also two eggs, rolling around on the tray as if they do not want to be there. 

She then cracks the two eggs and mix them with chopsticks. She adds precisely three drops of soy sauce, mixes them a bit more and pour the eggs on the warm rice.

The girls eat what is available. They are grateful for every meal as every meal is a blessing when you do not have much.

 

How do you feel about this chapter?

0 0 0 0 0 0
Submit A Comment
Comments (0)

    No comment.

Similar Tags
Monoton
503      338     0     
Short Story
Percayakah kalian bila kukatakan ada seseorang yang menjalani kehidupannya serara monoton? Ya, Setiap hari yang ia lakukan adalah hal yang sama, dan tak pernah berubah. Mungkin kalian tak paham, tapi sungguh, itulah yang dilakukan gadis itu, Alisha Nazaha Mahveen.
Forbidden Love
8593      1838     3     
Romance
Ezra yang sudah menikah dengan Anita bertemu lagi dengan Okta, temannya semasa kuliah. Keadaan Okta saat mereka kembali bertemu membuat Ezra harus membawa Okta kerumahnya dan menyusun siasat agar Okta tinggal dirumahnya. Anita menerima Okta dengan senang hati, tak ada prangsaka buruk. Tapi Anita bisa apa? Cinta bukanlah hal yang bisa diprediksi atau dihalangi. Senyuman Okta yang lugu mampu men...
Shymphony Of Secret
236      187     0     
Romance
Niken Graviola Bramasta “Aku tidak pernah menginginkan akan dapat merasakan cinta.Bagiku hidupku hanyalah untuk membalaskan dendam kematian seluruh keluargaku.Hingga akhirnya seseorang itu, seseorang yang pernah teramat dicintai adikku.Seseorang yang awalnya ku benci karena penghinaan yang diberikannya bertubi-tubi.Namun kemudian dia datang dengan cinta yang murni padaku.Lantas haruskah aku m...
Ghea
418      268     1     
Action
Ini tentang Ghea, Ghea dengan segala kerapuhannya, Ghea dengan harapan hidupnya, dengan dendam yang masih berkobar di dalam dadanya. Ghea memantapkan niatnya untuk mencari tahu, siapa saja yang terlibat dalam pembunuhan ibunya. Penyamaran pun di lakukan, sikap dan nama palsu di gunakan, demi keamanan dia dan beserta rekan nya. Saat misi mereka hampir berhasil, siapa sangka musuh lamany...
From Ace Heart Soul
535      314     4     
Short Story
Ace sudah memperkirakan hal apa yang akan dikatakan oleh Gilang, sahabat masa kecilnya. Bahkan, ia sampai rela memesan ojek online untuk memenuhi panggilan cowok itu. Namun, ketika Ace semakin tinggi di puncak harapan, kalimat akhir dari Gilang sukses membuatnya terkejut bukan main.
Premium
Sepasang Mata di Balik Sakura (Complete)
6883      1786     0     
Romance
Dosakah Aku... Jika aku menyukai seorang lelaki yang tak seiman denganku? Dosakah Aku... Jika aku mencintai seorang lelaki yang bahkan tak pernah mengenal-Mu? Jika benar ini dosa... Mengapa? Engkau izinkan mata ini bertemu dengannya Mengapa? Engkau izinkan jantung ini menderu dengan kerasnya Mengapa? Engkau izinkan darah ini mengalir dengan kencangnya Mengapa? Kau biarkan cinta ini da...
Hug Me Once
7636      1731     7     
Inspirational
Jika kalian mencari cerita berteman kisah cinta ala negeri dongeng, maaf, aku tidak bisa memberikannya. Tapi, jika kalian mencari cerita bertema keluarga, kalian bisa membaca cerita ini. Ini adalah kisah dimana kakak beradik yang tadinya saling menyayangi dapat berubah menjadi saling membenci hanya karena kesalahpahaman
Guguran Daun di atas Pusara
427      286     1     
Short Story
Semoga Kebahagiaan Senantiasa Tercurah Padamu,Kasi
570      398     0     
Short Story
Kamu adalah sahabat terbaik yang perna kumiliki,Harris Kamu adalah orang paling sempurna yang pernah kitemui,Ales Semoga kebahagiaan senantiasa tercurah pada kalian,bagaimanapun jalan yang kalian pilih
Melody Impian
557      372     3     
Short Story
Aku tak pernah menginginkan perpisahan diantara kami. Aku masih perlu waktu untuk memberanikan diri mengungkapkan perasaanku padanya tanpa takut penolakan. Namun sepertinya waktu tak peduli itu, dunia pun sama, seakan sengaja membuat kami berjauhan. Impian terbesarku adalah ia datang dan menyaksikan pertunjukan piano perdanaku. Sekali saja, aku ingin membuatnya bangga terhadapku. Namun, apakah it...