Read More >>"> Sweet Equivalent [18+] (Chapter 3) - TinLit
Loading...
Logo TinLit
Read Story - Sweet Equivalent [18+]
MENU
About Us  

PART 03

My House

A week later, the condition of that boy get better and better. I mean physically. He can eat by himself, he can walk properly and he also understand how to clean himself correctly.

He can do everything independently but only one thing he has never done until now, speak. He never speak to everyone in there. Not with the doctor, nurse, Julian or me.

When the doctor asking him, he didn’t asnwer but only shook his head. All he has done so far to communicate is nod and shake his head. Nore talking or crying.

Seeing this, Julian proposed to refer that boy to a therapist or psychologist at the hospital. Is not bad idea so I agree with him.

On the first day meeting with the psychologist not much information was obtained. The psychologist concluded that the boy experienced a traumatic incident which impact in his speech ability or it names as Elective Mutism.

Day to days it's seems nothing change. That boy still can't or wants to talk.

“Or maybe he couldn’t talk? Speech impaired?” Julian guessing.

“No. He can speak. I heared him asking my help back then. Even his voice so lower.”

“So why he wont to talk?”

“I don’t know. The psychologist said he might scared of something.”

“What?”

“I don’t know Julian. Geszz.” I walk and sit near the boy. Peeling an apple for him.

“So, what should we do now? Almost two weeks he been here.”

“Right. My class would be open next month.”

“Nah, how if we called-” Before Julian finished his sentence, I glare at him deeply.

I know what he want to say. He must said something like give that boy to the police or that kind of things.

“I don’t think we will make it. We don’t have any information. Even I was distributing pamphlets with missing kid and information about this boy. There are no parents or people who know this child.”

“Then we should wait longer.” I give him a peace of apple that was separated from it skin.

He received it stiffly but then ate it according to my directions. It's so cute watching him eat like that.

“Hei, is there anything you could tell me? Anything is fine. Hmm?" I look at his eyes. He stunned a moment while look at my eyes.

“I would not hurt you. I just wanna know about you. Like how old are you maybe?” I grab his hand and gently stroke it.

“There is no used asking that. Psychologist already did and he didn't-" Julian stunned.

Unexpectedly, the boy suddenly raised his hands. Then spread his ten fingers in the air.

“Ten? You are ten years old?” I asking with tremble voice.

The boy didn’t speak yet but he nodding when I confirm his age. it's mean he know something about himself!

Both me and Julian get excited. We try to asking another question.

“Then, did you remember about your mom or dad?” My eyes looked at him expectantly.

Again, without speaking he also shake his head.

“How about your name’s? If you don’t want to talk, I will grab some pen and paper.” Julian busy looking for a paper in this room.

Then again, this boy only shake his head.

“Julian, I think he olny remember his age.”

“What? How come?” Julian stop looking for a paper and walk near me.

“Who knows? At least we know he is ten years old. Cause all this time I thought he was six.”

“Yeah you right.”

I continue to stroke his hand and smiling at him.

Silent for a moment.

“Julian.” I turn at him. He silent look at me.

“How about we take him home-”

“No. No. That’s not our deal.”

“Just until he know who is he.”

“That’s imposibble and how you could bring him home? He is under police surveillance.”

“Then I will asking him. If he willing to go home with me then we should bring him home too.” Julian still protest but I do not care.

“Do you want to go home with me? I will treat you as my little brother.” I smile at him.

“But it's ok if you don’t wanna. I didn’t force you to come with me. Even you don’t come with me, I will keep visiting you like now.”

silence returned.

I could see the confusion in his eyes. Then he looked down, as if in deep thought.

At first Julian thought he reject my invitation but it's not. For the first time, he grab my hand and give me a nod.

“You want to follow me? For sure?” I asking again to make sure.

He nodding again.

“Yey. Okay then. Let’s go home!” I look at Julian who has confused face. He didn’t expect that I could win in this games.

 

 

¤¤¤

How do you feel about this chapter?

0 0 0 0 0 0
Submit A Comment
Comments (0)

    No comment.

Similar Tags
Seutas Benang Merah Pada Rajut Putih
932      482     1     
Mystery
Kakak beradik Anna dan Andi akhirnya hidup bebas setelah lepas dari harapan semu pada Ayah mereka Namun kehidupan yang damai itu tidak berlangsung lama Seseorang dari masa lalu datang menculik Anna dan berniat memisahkan mereka Siapa dalang dibalik penculikan Anna Dapatkah Anna membebaskan diri dan kembali menjalani kehidupannya yang semula dengan adiknya Dalam usahanya Anna akan menghadap...
Aku Istri Rahasia Suamiku
7412      1820     1     
Romance
Syifa seorang gadis yang ceria dan baik hati, kini harus kehilangan masa mudanya karena kesalahan yang dia lakukan bersama Rudi. Hanya karena perasaan cinta dia rela melakukan hubungan terlarang dengan Rudi, yang membuat dirinya hamil di luar nikah. Hanya karena ingin menutupi kehamilannya, Syifa mulai menutup diri dari keluarga dan lingkungannya. Setiap wanita yang telah menikah pasti akan ...
Jelita's Brownies
2674      1167     11     
Romance
Dulu, Ayahku bilang brownies ketan hitam adalah resep pertama Almarhum Nenek. Aku sangat hapal resep ini diluar kepala. Tetapi Ibuku sangat tidak suka jika aku membuat brownies. Aku pernah punya daun yang aku keringkan. Daun itu berisi tulisan resep kue-kue Nenek. Aku sadar menulis resep di atas daun kering terlihat aneh, tetapi itu menjadi sebuah pengingat antara Aku dan Nenek. Hanya saja Ib...
Gray November
2380      914     16     
Romance
Dorothea dan Marjorie tidak pernah menyangka status 'teman sekadar kenal' saat mereka berada di SMA berubah seratus delapan puluh derajat di masa sekarang. Keduanya kini menjadi pelatih tari di suatu sanggar yang sama. Marjorie, perempuan yang menolak pengakuan sahabatnya di SMA, Joshua, sedangkan Dorothea adalah perempuan yang langsung menerima Joshua sebagai kekasih saat acara kelulusan berlang...
Hello, Kapten!
924      479     1     
Romance
Desa Yambe adalah desa terpencil di lereng Gunung Yambe yang merupakan zona merah di daerah perbatasan negara. Di Desa Yambe, Edel pada akhirnya bertemu dengan pria yang sejak lama ia incar, yang tidak lain adalah Komandan Pos Yambe, Kapten Adit. Perjuangan Edel dalam penugasan ini tidak hanya soal melindungi masyarakat dari kelompok separatis bersenjata, tetapi juga menarik hati Kapten Adit yan...
Kepak Sayap yang Hilang
59      55     0     
Short Story
Noe, seorang mahasiswa Sastra Jepang mengagalkan impiannya untuk pergi ke Jepang. Dia tidak dapat meninggalkan adik kembarnya diasuh sendirian oleh neneknya yang sudah renta. Namun, keikhlasan Noe digantikan dengan hal lebih besar yang terjadi pada hidupnya.
Aku Milikmu
1203      571     2     
Romance
Aku adalah seorang anak yang menerima hadiah terindah yang diberikan oleh Tuhan, namun dalam satu malam aku mengalami insiden yang sangat tidak masuk akal dan sangat menyakitkan dan setelah berusaha untuk berdamai masa lalu kembali untuk membuatku jatuh lagi dengan caranya yang kejam bisakah aku memilih antara cinta dan tujuan ?
SEMPENA
2388      883     0     
Fantasy
Menceritakan tentang seorang anak bernama Sempena yang harus meraih harapan dengan sihir-sihir serta keajaiban. Pada akhir cerita kalian akan dikejutkan atas semua perjalanan Sempena ini
You be Me
486      317     0     
Short Story
Bagaimana rasa nya bertukar raga dengan suami? Itulah yang kini di alami oleh Aktari dan Rio. Berawal dari pertengkaran hebat, kini kedua nya harus menghadapi kondisi yang sulit.
Pacarku Arwah Gentayangan
3860      1320     0     
Mystery
Aras terlonjak dari tidur ketika melihat seorang gadis duduk di kursi meja belajar sambil tersenyum menatapnya. Bagaimana bisa orang yang telah meninggal kini duduk manis dan menyapa? Aras bahkan sudah mengucek mata berkali-kali, bisa jadi dia hanya berhalusinasi sebab merindukan pacarnya yang sudah tiada. Namun, makhluk itu nyata. Senja, pacarnya kembali. Gadis itu bahkan berdiri di depannya,...